NTT Data organiseert exclusief hospitality-event rondom La Tour de Femmes in Rotterdam
Op 14 augustus vond in Rotterdam een exclusief evenement plaats tijdens La Tour de Femmes, georganiseerd door NTT DATA, een Global IT systems integrator en managed services dienstverlener dat al jarenlang actief is in de sportwereld.
In de rol als Official Technology Partner van de ASO heeft het bedrijf de fanervaring en race-activiteiten naar nieuwe hoogten getild onder andere door inzet van IoT-sensoren op de fietsen die data in realtime verzenden, met als doel het verbeteren van de kijkersbeleving en fanengagement bij de sport. Als ClubTE-lid, nodigde NTT DATA haar relaties uit achter de schermen bij dit bijzondere event. Voor 30 deelnemers, waaronder belangrijke relaties en stakeholders, werd een uniek hospitality programma samengesteld. Tijdens het evenement kregen de deelnemers niet alleen de kans om de spanning van het wielrennen van dichtbij te beleven, maar werden ze ook geïnspireerd door de visie en expertise van NTT DATA. Het programma bood een unieke combinatie van sport en business, met volop gelegenheid om te netwerken en ervaringen te delen. TE was verantwoordelijk voor het volledige eventmanagement rondom La Tour de Femmes.
De Challenge
De uitdaging voor NTT Data was om een evenement te creëren dat zowel inhoudelijk sterk was als exclusiviteit uitstraalde. Ze wilden een programma neerzetten dat een positieve indruk zou maken op de aanwezigen, de sterke verbondenheid van NTT DATA met sport en innovatie benadrukt en een krachtige case laat zien van haar dienstverlening in de aansprekende sportwereld.
De aanpak
In samenwerking met ClubTE ontwikkelde NTT DATA een hospitality programma dat volledig was afgestemd op de behoeften en interesses van de deelnemers. Het programma omvatte niet alleen het bijwonen van de wedstrijd en een bezoek van de NTT DATA datatruck in de technical zone van het wielerevent, maar ook inspirerende sessies waarbij de ASO als organisator van de Tour de France aan het woord kwam en in ging op de rol en het belang van IT in de fan engagement. Daarnaast waarin werd ingezoomd op NTT DATA’s rol binnen de sport en de innovatieve oplossingen die zij bieden voor het bedrijfsleven wereldwijd. Verder was er volop ruimte voor informele momenten, zodat de deelnemers optimaal konden netwerken en ideeën konden uitwisselen.
Resultaat
Erik Bakker, Marketing Director, BeNeLux en France bij NTT DATA, blikte tevreden terug op de dag:
"Ons evenement rondom La Tour de Femmes was een groot succes. De combinatie van topsport, exclusiviteit en de perfecte organisatie zorgde ervoor dat alle deelnemers een optimale ervaring hadden. De reacties van de deelnemers waren zeer positief. We zijn dan ook trots op de dag die we in samenwerking met TE hebben neergezet.”
In de rol als Official Technology Partner van de ASO heeft het bedrijf de fanervaring en race-activiteiten naar nieuwe hoogten getild onder andere door inzet van IoT-sensoren op de fietsen die data in realtime verzenden, met als doel het verbeteren van de kijkersbeleving en fanengagement bij de sport. Als ClubTE-lid, nodigde NTT DATA haar relaties uit achter de schermen bij dit bijzondere event. Voor 30 deelnemers, waaronder belangrijke relaties en stakeholders, werd een uniek hospitality programma samengesteld. Tijdens het evenement kregen de deelnemers niet alleen de kans om de spanning van het wielrennen van dichtbij te beleven, maar werden ze ook geïnspireerd door de visie en expertise van NTT DATA. Het programma bood een unieke combinatie van sport en business, met volop gelegenheid om te netwerken en ervaringen te delen. TE was verantwoordelijk voor het volledige eventmanagement rondom La Tour de Femmes.
De Challenge
De uitdaging voor NTT Data was om een evenement te creëren dat zowel inhoudelijk sterk was als exclusiviteit uitstraalde. Ze wilden een programma neerzetten dat een positieve indruk zou maken op de aanwezigen, de sterke verbondenheid van NTT DATA met sport en innovatie benadrukt en een krachtige case laat zien van haar dienstverlening in de aansprekende sportwereld.
De aanpak
In samenwerking met ClubTE ontwikkelde NTT DATA een hospitality programma dat volledig was afgestemd op de behoeften en interesses van de deelnemers. Het programma omvatte niet alleen het bijwonen van de wedstrijd en een bezoek van de NTT DATA datatruck in de technical zone van het wielerevent, maar ook inspirerende sessies waarbij de ASO als organisator van de Tour de France aan het woord kwam en in ging op de rol en het belang van IT in de fan engagement. Daarnaast waarin werd ingezoomd op NTT DATA’s rol binnen de sport en de innovatieve oplossingen die zij bieden voor het bedrijfsleven wereldwijd. Verder was er volop ruimte voor informele momenten, zodat de deelnemers optimaal konden netwerken en ideeën konden uitwisselen.
Resultaat
Erik Bakker, Marketing Director, BeNeLux en France bij NTT DATA, blikte tevreden terug op de dag:
"Ons evenement rondom La Tour de Femmes was een groot succes. De combinatie van topsport, exclusiviteit en de perfecte organisatie zorgde ervoor dat alle deelnemers een optimale ervaring hadden. De reacties van de deelnemers waren zeer positief. We zijn dan ook trots op de dag die we in samenwerking met TE hebben neergezet.”
Is je interesse gewekt? Heb je vragen?
Evenementen
Winnen, groeien en ontwikkelen op het HP Trainingskamp
Impactvol event voor meer dan 200 HP medewerkers om de winnende strategie van 2024 te presenteren.
Garantibank voetbaltoernooi met CL-winnaar Sonny Silooy
Voetballen als een echte prof volgens de filosofie van Ajax.
Medewerkers Event VluchtelingenWerk: trots en vol daadkracht weer naar huis
Reden genoeg om alle medewerkers en vrijwilligers van VluchtelingenWerk Nederland te bedanken. TE mocht het programma samenstellen.