De Studiosessie
De Studiosessie
De Studiosessie is een innovatieve business game waarin deelnemers onder begeleiding van bekende muziekproducenten aan de slag gaan met het produceren van een eigen nummer. Net zoals bij een échte studiosessie, begin je met niets, buiten het talent bij de aanwezige deelnemers. In een korte tijd moeten de deelnemers creatief en innovatief zijn om op dezelfde dag nog tot een eigen nummer te komen. En daarvoor is natuurlijk effectieve samenwerking voor nodig. Want teams die beter samenwerken, zijn creatiever en innovatiever. Maar hoe zorg je ervoor dat ook jouw team beter samenwerkt?
Opbouw
De business game begint met een Q&A met een muziekproducent om inzicht te geven in het creatieve proces in de studio. Wie zijn er aanwezig? Wat zijn de rollen? Welke voorbereiding is er nodig, en welke voorwaarden voor een goede samenwerking moeten er worden gecreëerd? Deze verhalen worden onderbouwd met een theoretisch fundament op basis van wetenschappelijk onderzoek, waarbij er praktische inzichten en tips worden gedeeld om de voorwaarden voor creativiteit en innovatie te creëren. Vervolgens mogen de deelnemers met de producent aan de slag om in een middag hun eigen track te maken, waarin ze hun inzichten direct in de praktijk toe kunnen passen.
Produceer en publiceer je eigen nummer
Deze track kan gaan over bijvoorbeeld de kernwaarden van jouw bedrijf, het belangrijkste kwartaaldoel voor de aankomende periode of wat er dan ook maar speelt op dat moment in jouw organisatie. Tijdens de business game krijg je begeleiding van talentvolle muzikanten die jouw team helpen om een track te maken die je na deze middag ook écht kan gebruiken. Binnen 2 weken wordt de track namelijk opgeleverd en kan je deze rechtenvrij gebruiken. Deze business game is een impactvolle bouwsteen in bijvoorbeeld een teamdag of een leiderschapsprogramma.
Op maat gemaakt
• De track die wordt geproduceerd wordt binnen 2 weken in een MP3-bestand opgeleverd.
• De activiteit duurt 2 tot 4 uur.
• De groepsgrootte per team is maximaal 15 deelnemers.
• Als extra mogelijkheid kan een inspiratiesessie van een dirigent of leiderschap en non-verbale communicatie aan het programma toegevoegd worden.
Zij gingen je voor
De Studiosessie
De Studiosessie is een innovatieve business game waarin deelnemers onder begeleiding van bekende muziekproducenten aan de slag gaan met het produceren van een eigen nummer. Net zoals bij een échte studiosessie, begin je met niets, buiten het talent bij de aanwezige deelnemers. In een korte tijd moeten de deelnemers creatief en innovatief zijn om op dezelfde dag nog tot een eigen nummer te komen. En daarvoor is natuurlijk effectieve samenwerking voor nodig. Want teams die beter samenwerken, zijn creatiever en innovatiever. Maar hoe zorg je ervoor dat ook jouw team beter samenwerkt?
Opbouw
De business game begint met een Q&A met een muziekproducent om inzicht te geven in het creatieve proces in de studio. Wie zijn er aanwezig? Wat zijn de rollen? Welke voorbereiding is er nodig, en welke voorwaarden voor een goede samenwerking moeten er worden gecreëerd? Deze verhalen worden onderbouwd met een theoretisch fundament op basis van wetenschappelijk onderzoek, waarbij er praktische inzichten en tips worden gedeeld om de voorwaarden voor creativiteit en innovatie te creëren. Vervolgens mogen de deelnemers met de producent aan de slag om in een middag hun eigen track te maken, waarin ze hun inzichten direct in de praktijk toe kunnen passen.
Produceer en publiceer je eigen nummer
Deze track kan gaan over bijvoorbeeld de kernwaarden van jouw bedrijf, het belangrijkste kwartaaldoel voor de aankomende periode of wat er dan ook maar speelt op dat moment in jouw organisatie. Tijdens de business game krijg je begeleiding van talentvolle muzikanten die jouw team helpen om een track te maken die je na deze middag ook écht kan gebruiken. Binnen 2 weken wordt de track namelijk opgeleverd en kan je deze rechtenvrij gebruiken. Deze business game is een impactvolle bouwsteen in bijvoorbeeld een teamdag of een leiderschapsprogramma.
Op maat gemaakt
• De track die wordt geproduceerd wordt binnen 2 weken in een MP3-bestand opgeleverd.
• De activiteit duurt 2 tot 4 uur.
• De groepsgrootte per team is maximaal 15 deelnemers.
• Als extra mogelijkheid kan een inspiratiesessie van een dirigent of leiderschap en non-verbale communicatie aan het programma toegevoegd worden.
Zij gingen je voor
Is je interesse gewekt? Heb je vragen?
Business Games
Elkaars kracht beter benutten: De Talentensprint met Anne&Max
Een middag vol inspiratie en empowerment met prestatiepsycholoog Wietske de Ruiter tijdens de Talentensprint
Anderson MacGyver trapt ontwikkeltraject af met creatieve Studio Sessie vol teamwork en innovatie
Anderson MacGyver start hun ontwikkeltraject met een creatieve en unieke Studio Sessie
Q&A x Selma x TE: Samen op weg naar Milaan
De missie van Q&A zit in hun DNA: retail-bedrijven in staat stellen om elke dag beter te presteren.